Stormy Nederland

19 februari 2020 - Usa River, Tanzania

Goedemorgen lieve volger,

een stormy start in Nederland! Valentine, voorbereiding carnaval en de 2e werkdag bij Archeon alweer gehad. Waar was ik ook alweer verleden week??  :)

De tijd is voorbij gevlogen! Op IBES nog de laatste dingen afgerond. Sportexamen met de studenten gedaan met kindje van 3 en 4 jaar. Zo leuk om te zien hoe goed ze het doen. Deze groep studenten gaat vanaf vandaag weer 6 weken in de klas, waar ze alles wat ze geleerd hebben in de praktijk kunnen brengen. In mei volgt het examen en daarna zijn ze echt juf!

In het weekend Mona nog even gezien, altijd gezellig! Op zondag ben ik met Marion en haar vrienden naar Arusha National Park geweest. Zo goed als in haar achtertuin met amper 15 minuten rijden. Het was prachtig weer en we hebben veel gezien. Nog een spannend moment beleefd met de baboen apen tijdens de lunch. Zij hadden ook wel trek en werden behoorlijk agressief. We zijn snel de auto in gevlucht, tot groot verdriet van schele Nellie (zie foto) die achter op de bumper zat.

De laatste dagen afscheid genomen, lekker bij het zwembad gelegen, uit eten geweest met mijn vertaalster Violet ;), nog even met Gabriel het buitenspeelhok opgeruimd en vooral genoten van de juffies en de kinderen. Op donderdag taart getrakteerd, Anthonia had 2 heerlijke taarten gebakken. Veel cadeautjes gekregen, een mooie kleurige canvas van een giraf, kaarten en verhaaltjes, een handgemaakte tas en een lied gezongen door studenten en juffen. Heel lief! Ik ga ze zeker missen. Daarna nog even snel gedag zeggen bij Ruth, spullen in de koffer, afscheid nemen van Marion en Dick en met Violet naar de luchthaven.

Ik heb genoten deze 6 weken. Nieuwe mensen ontmoet, meegewerkt in een prachtig bedrijf. Ik heb weer even op een andere plek mogen zijn waar het leven zo anders, maar net zo mooi is. Nu lekker hier aan de gang, familie en vrienden weer zien, carnaval vieren :)

Bedankt voor het volgen en het sturen van jullie lieve en leuke reacties, ik lees ze altijd met veel plezier!
Tot een volgende keer wellicht....

Liefs, Sylvia

1. Sandra:
    19 februari 2020
    Wat vliegt de tijd toch Syl! Je bent al weer thuis. Wat fijn dat je zo genoten hebt. Veel plezier met carnaval! X San
  2. Marion:
    Hoi Sylvia,
    We hebben genoten van je enthousiasme en je hebt de studenten en kinderen en ook staff zoveel geleerd. van efficient werken tot de spel uitleg die je hebt gegeven.
    Het is erg stil hier nu, even wennen … we hopen allemaal dat je een goede tijd hebt in Nederland en gauw weer eens terug komt! Asante sana voor alles wat je hebt gedaan, Marion en IBES team.
  3. Nel:
    19 februari 2020
    6 weken zijn wel heel snel gegaan maar ben ook wel weer fijn om terug te zijn bij archeon tch
  4. Marion:
    19 februari 2020
    Welkom terug ! Zal wel weer ff wennen zijn. Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad.
    Tot ziens op carnaval!
  5. Sjaan:
    19 februari 2020
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. Nu is het weer feesttijd.
  6. Sandra:
    Hey Syl,
    Lekker weer in Nederland. Gelukkig zie ik je snel weer. Maar eerst carnaval vieren. Have FUN. ♡♡♡
  7. Bob:
    19 februari 2020
    Leuk dat je weer veilig thuis bent, al was er een beste storm in Nederland. Ik las je verhallen met veel pleasure en een beetje heimwee naar mijn verdere reizen toen ik bij de KLM werkte.. Groetjes aan Wil
  8. Bianca:
    21 februari 2020
    Leuk om je verhaal te lezen, Ik wil meer horen als Ik in Maart in Nederland ben. Xox
  9. Jos:
    27 februari 2020
    Hoi Syl,
    Heerlijk om je verhalen te lezen. Tijd om ze te bundelen denk ik.
    Duidelijk dat je daar een heerlijke tijd hebt gehad.
    Fijn toch dat je weer terug bent. We zien elkaar snel wel weer.
    x